Rianne & Henk

Orlando van 4 t/m 23 Oktober 2010
-------------------------------------------------------------------------

zaterdag 9 oktober 2010

Miami bracht dag 4

Op het strand van Miami is het zien en gezien worden.
Hai hoe is het met jou? En na vijf minuten.... Wat doe je vanavond ? Even nummers uitwisselen en je hebt een date. Dit zagen we echt om ons heen gebeuren. "Hè ! Mag ik je id zien want je bent echt mooi maar wil niet dat ik een meisje mee uitvraag onder de zestien. " zei een grote gespierde vent tegen een jonge dame. Zij haar id opdiepen uit haar tas. Hij hem tegen het licht houden. "hij is toch niet nep, je ziet er zo fantastisch uit" tjonge wat een clichés op het strand van Miami.

We houden het dan ook niet lang uit en na tijdje zonnen besluiten we naar een winkelcentrum te gaan. Tjonge wat is de mentaliteit hier anders dan in Orlando. We spreken een vrouw die een Nederlandse schoonzoon heeft en die vertelt ons dat Miami de laatste jaren heel erg veranderd is door de immigranten. Zo voelde het voor ons ook. Bayside boulevard waar ik jaren geleden echt een gezellige avond heb gehad zag er nu oud en vervallen uit echt vergane glorie.

We rijden gewoon de stad uit, alvast richting Orlando en stoppen onderweg wel voor een hotel.
Na lang zoeken een gevonden bij een meer. Ochokedoeze.... ( gezondheid) of zoiets heet dat meer... Nou vooruit dan maar hier.
Ook oud en vervallen maar we doen het ermee. Nog geen half uur in bed
TOET .... Schrik me rot. Gaat hier vlak langs een trein!!! Voluit toeterend dendert hij voorbij.
Elk uur komt er wel een langs. Gelukkig is het maar voor 1 nacht.
Straks plaatsje voor plaatsje terug.

Overal zie je wat anders hier in dit bijzondere land!







En dat maak ik nou mee....

1 opmerking:

Jenn zei

Jaaah erg he, die rare tiepjes op het strand haha! Miami is niet mijn stad, ik vind omgeving Orlando en St. Augustine veel gezelliger. Maar wat heb je een mooie foto geplaatst! Erg sfeervol.